Ismét változik a Facebook hírfolyam algoritmusa

Ismét változik a Facebook hírfolyam algoritmusaÍrta: KLSoft, 2015.06.21, 10:09:05-kor


A Facebook szüntelenül fejleszti a hírfolyam algoritmusát, szinte nem telik el úgy hónap, hogy valamilyen kisebb-nagyobb fejlesztésről, átalakításról ne érkezzen jelentés. Miről szól a fejlesztések többsége?


A közösségi portál az első perctől kezdődően azt tartotta szem előtt, hogy minél relevánsabb, számunkat érdeklő tartalom töltse meg a hírfolyamot. Ehhez folyamatosan figyeli az aktivitásunkat, a reakciónkat az egyes posztokkal kapcsolatban.

Az idők folyamán az algoritmus sokat változott, ám ez volt végig a legfontosabb szempont: az aktivitásunk segítségével próbálja a lehető legjobb tartalmakat elénk tárni a Facebook. Az alapján, hogy egy adott típusú, vagy egy adott oldal, közösség bejegyzéseit milyen aktivitással kísértük, a hasonló posztok kisebb-nagyobb eséllyel jelentek meg az üzenőfalunkon.

Csökkenő aktivitás, növekvő "néma" olvasás

A közösségi portál kutatása is azt mutatják, amit már talán mi is tapasztaltunk az utóbbi időben a saját viselkedésünkön is. Régebben minden posztra, képre szinte azonnal kattintottunk, jöttek a Like-ok, csaknem mindenre volt egy azonnali aktivitásunk. A szokások, a trendek változása azonban elérte a Facebookot is. Az aktivitás, a hozzászólások száma egyre csökken, sokkal jobban meggondoljuk, hogy melyik bejegyzésnél lesz valamilyen aktivitásunk. Sok esetben előfordul, hogy egy bejegyzést csak elolvasunk, hosszabb ideig nézünk, de nem kattintunk, nem LIKE-olunk! A poszt ennek ellenére hasznos, érdekes számunkra, jó, hogy ott van az üzenőfalon!

Fontos az olvasással töltött idő...

Ezt a változást a Facebook is észrevette, így az újdonság, a hírfolyam módosítása pontosan ezen a tényen alapul. A most bevezetésre kerülő algoritmus szerint a közösségi portál figyeli azt is, hogy egy-egy bejegyzést mennyi ideig olvasunk, mennyi időt töltünk egy-egy poszt előtt. Fontos, hogy nem egy általános számról lesz szó a mérések során, hanem mindenhol egyedi ez az érték. (a posztok előtt töltött időt befolyásolja az internetünk sebessége is, hiszen lassabb kapcsolat esetén több időbe telik az újdonságok további megjelenítése)

A frissítés bevezetése a következő hetekben megtörténik, és megláthatjuk, hogy milyen hatással lesz ez a változás a hírfolyamunk összetételére.

Jól látszik, hogy a Facebook egyre több szempont alapján próbálja kitalálni azt, hogy mi az a tartalom, amelyet valóban értékesnek tartunk, mi az, amit valóban olvasni szeretnénk. Korábban már bevezetésre került az a módosítás, amely azt vizsgálta, hogy egy adott posztra kattintva mennyi időt töltünk a weboldalon, hogyan viselkedünk ott, hogyan térünk vissza a Facebookra, tehát az olvasási, böngészési szokásaink vizsgálatára már eddig is nagy hangsúlyt fektettek.

Kíváncsian várjuk az újdonság érkezését, a változások mértékét!

Mi a véleményetek a frissítésről? Jó ez az irány, amerre a hírfolyam változása halad?




Ne maradjon le a következő cikkünkről:
iratkozzon fel most a blogértesítőnkre!

Cikkek


címkefelhő

Adwords Ajánlatkérés ÁRAJÁNLAT ÁSZF bemutatkozó cég bővítés családbarát árak egyedi megoldások egyedi elképzelés weboldalak felújítása frissítések grafika híreink Honlapok Honlapkészítés Honlapfelújítás Honlaptervezés ingyenes árajánlat körlevél kampányok karbantartás Keresőoptimalizálás wablap-készítés weboldal készítése kialakítás kivitelezés KLSoft látványtervek magánszemély megbízható megfizethető megoldások Hírlevél megvalósítás mindenkinek PHP Referenciák Rövid határidő rugalmas ügyintézés Segítünk sikeres szervezetek szolgáltatások tervezés ügyintézés Blogbejegyzés vállalkozás webáruház webes megoldások weblap Weboldal weboldal-karbantartást Webprogramozás