Újabb változás a Facebook hírfolyamban: harc a spam ellen

Újabb változás a Facebook hírfolyamban: harc a spam ellenÍrta: KLSoft, 2014.04.13, 21:26:51-kor


Nem telt el sok idő az utolsó hírfolyam algoritmus-frissítés óta, a Facebook a napokban bejelentette, hogy komoly harcot indít a spam tartalmak ellen. A közösségi portál szakemberei folyamatosan figyelik a felhasználók visszajelzéseit, és ezek alapján elérkezett az az idő, amikor a Facebook elkezdi szűni a kéretlen tartalmakat a hírfolyamból.&l


Mit jelent ez a valóságban?

A most bejelentett szűrés arra vonatkozik, hogy a spam tartalmakat megosztó oldalak, a többségében lopott vagy sokszor másolt bejegyzések, képek erőszakos terjesztését végző weboldalak tűnhetnek el a hírfolyamból.

Az elképzelés szerint az eredeti, valós tartalmakkal kommunikáló oldalakra nem vonatkozik a korlátozás, hiszen ezeknél nem a like vadászat a cél.

Mi az a like-vadászat?

Ugye ismerősek azok az oldalak, azok a képek, amik semmi mást nem tartalmaznak, mint egy „cuki kiscicát” „OSSZ MEG” felirattal, vagy egy újszülött kiskutyát „LIKE-olj” felirattal.

Like Vadász posztok a Facebookon

Az eredeti megfogalmazás szerint azokra a posztokra vonatkozik a korlátozás, amely határozottan arra kér, hogy kedveld, oszd meg, szólj hozzá, stb., vagyis azokra, amelyek azt a célt szolgálják, hogy a normálisnál több emberhez jusson el a bejegyzésünk.
(halkan kérdezem meg: nem ez a célunk minden poszttal?)

A hivatalos cikk szerint azonban ez a korlátozás nem érinti a hitelesen kommunikáló oldalakat, bejegyzéseket.

Spam linkek és visszatérő tartalmak

Időről időre vannak olyan tartalmak, amelyek több tucatszor kerülnek a hírfolyamba, mert éppen nagyon felkapottak, és több tíz /száz oldal osztja meg őket, legtöbbször csak reklám céllal.

Ezen tartalmak nagy része olyan weboldalra vezet, amelyek szinte csak reklámmal vannak teletömve, sokszor like-kapuval vannak ellátva. A Facebook az ilyen tartalmak szűrésére azt a módszert használja, hogy figyeli, hányan likeolták, osztották meg az eredeti posztot, miután visszatértek a Facebookra.

A közösségi portál célja ezzel a változással az, hogy háttérbe szorítsa azokat az oldalakat, akik a valós, hiteles tartalom helyett csak trükkökkel próbálják terjeszteni a tartalmakat és elérni az embereket. Ahogy csökkennek az ilyen jellegű tartalmak, egyre kevesebb helyet szorítanak ki az ismerőseink által megosztott valós posztok elől, így a felhasználók által óhajtott releváns tartalom kerül előtérbe.

Összességében elmondhatjuk, hogy a változások hatására a hitelesen kommunikáló, folyamatosan változatos tartalmakat megosztó oldalak elérései kis mértékben még növekedhetnek is a Facebook algoritmus által eltávolított spam tartalmak szűrésének köszönhetően.

Mit szóltok a változásokhoz? Szerintetek ez a Facebook előnyére vagy hátrányára hozott változás lesz?




Ne maradjon le a következő cikkünkről:
iratkozzon fel most a blogértesítőnkre!

Cikkek


címkefelhő

Adwords Ajánlatkérés ÁRAJÁNLAT ÁSZF bemutatkozó cég bővítés családbarát árak egyedi megoldások egyedi elképzelés weboldalak felújítása frissítések grafika híreink Honlapok Honlapkészítés Honlapfelújítás Honlaptervezés ingyenes árajánlat körlevél kampányok karbantartás Keresőoptimalizálás wablap-készítés weboldal készítése kialakítás kivitelezés KLSoft látványtervek magánszemély megbízható megfizethető megoldások Hírlevél megvalósítás mindenkinek PHP Referenciák Rövid határidő rugalmas ügyintézés Segítünk sikeres szervezetek szolgáltatások tervezés ügyintézés Blogbejegyzés vállalkozás webáruház webes megoldások weblap Weboldal weboldal-karbantartást Webprogramozás