25 tipp a kreatív Facebook borítófotókhoz - 1.rész

25 tipp a kreatív Facebook borítófotókhoz - 1.részÍrta: KLSoft, 2014.02.01, 12:26:12-kor


A Facebook borítófotóit nagyon sokféleképp használhatjuk, de biztos, hogy minden benne rejlő lehetőséget kihasználunk?


A tavalyi év egyik fontos szabály-változása volt, hogy lazítottak a borítófotókra vonatkozó szabályozáson a Facebook szakemberei. Így még több lehetőség, még több felhasználási mód nyílt meg a kreatív borítófotók készítése és alkalmazása előtt. A borítófotó az első igazán nagy felület, ahol a vállalkozásunkkal találkozhat a nagyközönség, ha a Facebook oldalunkra kattint. Ennek megfelelően kiváló minőségű, és cselekvésre ösztönző („call to action”) felületeket kell létrehoznunk a maximális siker elérése érdekében.

Az alábbi összefoglalóban 25 módját mutatjuk meg annak, hogy hogyan lehet a legtöbbet kihozni ezekből a képekből. Minden tipphez mutatunk egy-egy jó megvalósítást is!

#1. Használd ki a szünidei lehetőségeket, vagy változtasd a képet az évszakok szerint!

Tervezzünk és készítsünk olyan borítófotókat, amelyek az évszakhoz, vagy a szünidőkhöz, ünnepekhez igazodnak! Nem kell nagyon különleges dolgokra gondolni, az évszakhoz illő legfontosabb apróságokkal ki tudunk mindent fejezni: használjunk hópelyheket, levéltakarót, rügyező fákat, bimbózó virágokat, vagy az ünnephez illő kiegészítőket, jelképeket!

Például az Edible Arrangements a borítófotóját az éppen aktuális ünnephez, jelesül a Valentin naphoz igazította.

Kreatív Facebook borítóképek

#2. Népszerűsítsük a termékünket, az új trendet!

Ha viszonteladók, vagy gyártók, forgalmazók vagyunk, akkor a borítófotó egy nagyon jó hely arra, hogy az új trendeket, a vadonatúj termékeket bemutassuk, népszerűsítsük a követőink számára.

A PiperLime cég például ezt jól kihasználja. Az új trendeket, az új stílusirányzatokat mindig megjeleníti a borítófotóján.

Kreatív Facebook borítóképek

#3. Irányítsuk a rajongókat egy-egy Applikáció, e-book irányába

Amikor bevezetünk egy új applikáció, elkészül egy új tanulmány, akkor nincs is jobb módja a reklámozásnak, mint hogy a borítófotón is megjelenítjük ezt, és a rajongókat ösztönözzük annak kipróbálására, megvásárlására. Ehhez használhatunk nyilakat, cselekvésre buzdító feliratokat!

Jon Loomer Facebook szakértő például egy új, szabadon elérhető PDF e-bookjának megjelenésekor cserélte le a borítófotóját egy azt népszerűsítő képre. Persze a népszerűsíteni kívánt tartalom sokféle lehet: e-book, tanulmány, infografika, ingyenes program, stb.

Kreatív Facebook borítóképek

#4. Új termékek bemutatása

Ha a vállalkozásunk termékek forgalmazásával, gyártásával foglalkozik, akkor mindenképp használjuk a borítófotónkat az új, vagy a szezonális termékek bemutatására! Ilyenkor a képet úgy érdemes megtervezni, hogy a termékfotón kívül elhelyezzük a leglényegesebb információkat, a megjelenés dátumát, egy néhány szavas leírást.

Erre a témára egy jó megvalósítás az, amit az Ampersand Design Studio alkalmaz: amikor elkészülnek egy-egy új termékkel, vagy egy-egy új megoldással, akkor azt mindig népszerűsítik a saját borítófotójukon is.

Kreatív Facebook borítóképek

#5. Legyen „nyálcsorgató” a borítófotó

A legtöbb embert a hasán keresztül lehet megfogni! Ez az örök igazság a Facebookon is megállja a helyét. Ha a vállalkozásunk étterem, futárszolgálat, élelmiszergyártó cég, akkor nincs jobb reklám, mint egy-egy olyan fotó, ami étvágygerjesztő, és amitől a látogatóknak összefut a nyál a szájukban! Olyan egy jó kép, amit ha megnézünk, azonnal megkívánjuk az adott ételt! Változik az évszak? A legtöbb vállalkozás ilyenkor változtatja az étlapját, felkerülnek a szezonális termékek, az ünnepekre speciális fogások is felkerülnek a választékba – ennél jobb alkalom nincs is a borítófotó változtatására.
A méltán népszerű olasz étterem, az Olive Garden mindig ezt teszi. A legnépszerűbb fogásaikat mindig megjelenítik a borítófotóikon is.

Kreatív Facebook borítóképek

#6. Népszerűsítsük, reklámozzuk az új # hashtag-ünket

Amióta a Facebook is elkezdte alkalmazni a #hashtag-eket, azóta még jobban felértékelődtek ezek a kis kifejezések. Sok márka, esemény, termék használta már a népszerűsítésre a hashtag-eket. Ha a rávesszük a követőinket, hogy használják a beszélgetéseikben az általunk megadott kifejezést, akkor gyorsan tudjuk tovább alkalmazni a hirdetést. Helyezzük el a használni kívánt hashtag-et a borítófotón jól láthatóan, és kérjük meg a követőinket, hogy ők is vegyék át ezt a kifejezést!

A Frends nevű fejhallgatókat gyártó vállalkozás így alkalmazta ezt a lehetőséget egy augusztusi programjukhoz, amelyhez a #yourfrends hashtag-et választották.

Kreatív Facebook borítóképek

#7. Használjunk olyan kedvezményeket, olyan kuponokat, amelyeket csak a követőink vehetnek igénybe!

Egy 2013-as felmérés szerint a Facebook márkák és oldalak követőinek 42 %-a azért követ valamilyen vállalkozást, mert kedvezményt, kupont, akciót kap(ott) ezért. Tehát mi a teendőnk? Adjuk meg a látogatóknak azt amit szeretnének! Használjuk ki a borítófotót is arra, hogy jelezzük a látogatóknak, ha követnek bennünket, akkor kedvezményekre lesznek jogosultak!

Egy Utah-beli étterem, a Riverhorse on Main például ezt tette: a borítófotóján reklámozta a követőknek járó kedvezményeket nagyon egyszerűen, egyenesen, jól látható felhívással!

Kreatív Facebook borítóképek

#8. Ünnepeljünk egy új mérföldkövet!

A vállalkozásunk életében is vannak meghatározó pontok, mérföldkövek, amelyeket meg kell ünnepelnünk. Megvan az 5.000 követőnk, éppen ma van a napja, amikor évekkel ezelőtt megalakult a cégünk? Ünnepeljünk együtt a követőinkkel!

A C. Wonder ruhamárka például így ünnepelte a saját születésnapját a követőivel együtt:

Kreatív Facebook borítóképek

#9. Irányítsuk a látogatókat a célunk felé!

Mi a legfontosabb célunk azokkal a látogatókkal, akik rákattintanak a Facebook oldalunkra? Szeretnénk, ha megnéznék az új weboldalunkat? Szeretnénk, ha feliratkoznának a hírlevelünkre? Vagy csak azt szeretnénk, hogy egyre többen kedveljenek minket?

Nincs más dolgunk, mint egy olyan borítófotót készíteni, ami ezt az egy célt valósítja meg! Ha a weboldal egy adott részére szeretnénk irányítani a látogatókat, akkor tegyük ki a weblapunk linkjét a képre, mondjuk meg egyértelműen, hogy iratkozzanak fel a hírlevelünkre, stb.

Például a Braid Creative & Consulting célja az volt, hogy növelje a kedvelői számát, ezért egy nagyon egyszerű, de célravezető borítófotót készítettek, a képen elhelyezett nyíl pontosan a „kedvelés” gombra mutat:

Kreatív Facebook borítóképek

#10. Ösztönözzünk cselekvésre!

A borítófotó egy nagyon hatékony módszer lehet arra, hogy motiváljuk a követőinket valamilyen cselekvésre. Egy építőanyagokat forgalmazó cég, vagy egy kozmetikumokat gyártó vállalkozás számára ugyanúgy elérhető az, hogy az új termékeket reklámozza úgy, hogy arra ösztönözze a vásárlókat, hogy azok ellátogassanak az üzletbe az újdonságok miatt.

Az alábbi példában a Travelocity utazási iroda borítófotója látható. Ők mindig olyan borítófotókat készítenek, amelyek csodaszép helyeket mutatnak be – ezzel is az utazásra ösztönözve a látogatókat.

(Megjegyzés: Ha megnézzük a borítófotót, akkor látjuk, hogy több, már eddig bemutatott trükköt egyszerre alkalmaznak: ösztönöznek a saját applikációjukon keresztüli szobafoglalásra, ahol még akár nyerni is tudunk, emellett a kampányoldaluk webcímét is elhelyezték az oldalon úgy, hogy az illeszkedjen a grafikához!)

Kreatív Facebook borítóképek

#11. Keltsük a sürgősség érzetét!

A legtöbb internetes vásárlónál az a gond, hogy azt hiszi, ráér a terméket holnap, egy hét múlva, vagy egy hónap múlva megvenni, mert azt gondolja, hogy az akció akkor is élni fog… Mi a teendő? Keltsük bennük a sürgősség érzetét! Most kell megvenni, már csak pár db van belőle, már csak pár percig él az akció!

Szeretnénk valami nagyobb kedvezményt adni a látogatóinknak? Jelentsük be, hogy csak a következő 24 órában fog élni az akció, akár nap közben is jelezzük, hogy fogynak a készletek, érezzék a látogatók, hogy most kell lépniük, különben lemaradnak!

A HubSpot szoftvercég például így reklámozta egy nagy akcióját a borítófotóján.

Kreatív Facebook borítóképek

#12. Legyünk viccesek, szórakoztassunk!

Nem kell minden borítófotónak eladnia. Időnként szükség van egy kis kikapcsolódásra, egy kis viccre, szellemeskedésre is. A borítókép időnként lehet öncélú, kikapcsolódást, vagy csak egy kellemes helyzetet bemutató kép is!

Az alábbi képen a MailChimp marketing cég borítóképét láthatjuk, ahol az ő kabalájuk, Freddie szerepel nekünk háttal. A MailChimp követői imádták ezt a képet!

Kreatív Facebook borítóképek

Ezzel elértünk a listánk „kvázi” közepére. Reméljük mindenki számára tudtunk olyan trükköket, ötleteket nyújtani, amik segítségével eredményesen tudják kihasználni a borítófotókban rejlő lehetőségeket!

A következő cikkünkben folytatjuk a megkezdett sorozatot, és bemutatunk még 13 tippet a borítóképek használatára!




Ne maradjon le a következő cikkünkről:
iratkozzon fel most a blogértesítőnkre!

Cikkek


címkefelhő

Adwords Ajánlatkérés ÁRAJÁNLAT ÁSZF bemutatkozó cég bővítés családbarát árak egyedi megoldások egyedi elképzelés weboldalak felújítása frissítések grafika híreink Honlapok Honlapkészítés Honlapfelújítás Honlaptervezés ingyenes árajánlat körlevél kampányok karbantartás Keresőoptimalizálás wablap-készítés weboldal készítése kialakítás kivitelezés KLSoft látványtervek magánszemély megbízható megfizethető megoldások Hírlevél megvalósítás mindenkinek PHP Referenciák Rövid határidő rugalmas ügyintézés Segítünk sikeres szervezetek szolgáltatások tervezés ügyintézés Blogbejegyzés vállalkozás webáruház webes megoldások weblap Weboldal weboldal-karbantartást Webprogramozás