#hashtag a Facebookon is

#hashtag a Facebookon isÍrta: KLSoft, 2013.06.15, 14:02:21-kor


A héten bevezette a Facebook is a hashtag-ek használatát, amiről már hónapok óta pletykáltak. Nézzük át, mi is az a hashtag, hogyan használjuk és mire is jó egyáltalán!?
Szinte nem telik el úgy hét, hogy ne találkozzunk valamilyen nagy újdonsággal a Facebook kapcsán, így ez most sincs másképp. Az alábbiakban nézzük át, hogy kinek jó, mire jó és mi is az a #hashtag?

A #hashtag-ről általában:

A kifejezést először a Twitter vezette be évekkel ezelőtt. Azóta a legtöbb nagy közösségi portál már bevezette a szolgáltatást, a Facebook eddig kivárt, de ez most megváltozott. A hashtag egy egyszerű címke, ami alapján a különböző forrásokat kategorizálni lehet, és ezzel egy egyszerű szűrőt tudunk létrehozni az adott témához kapcsolódó bejegyzések között. A Twitter ötlete az volt, hogy (a felhasználható karakterek szűkössége miatt) egy egyszerű kettőskereszt (#, hashmark) jelet kellett az adott szó elé írni. Ezzel létre is jött a hashmark címke.

Mire jó nekünk a #hashtag?

Egy-egy Facebookos bejegyzésünkben minden egyes hashtag link lesz (automatikusan), amire kattintva egy olyan hírfolyamra jutunk, ahol olyan bejegyzésekkel találkozunk, ahol az adott témába kapcsolódnak. (Vagyis, amelyekben szerepel az adott hashtag).
Fontos, hogy természetesen itt nem csak a saját bejegyzéseink fognak megjelenni, hanem minden más oldal és magánszemély (!!!) publikus bejegyzései is, amelyekben benne van az adott címke. Ezeknek a speciális hírfolyamoknak saját önálló linkjük is lesz, vagyis ha szeretnénk, akkor kívülről is belinkelhetjük ezeket.
Ha ez még mindig nem lenne elegendő, akkor az adott hashtag-re akár rá is kereshetünk a keresőben, így a saját tartalmainkkal még többször meg tudjunk jelenni, ezzel új emberekhez jussunk el, új emberek jussanak el hozzánk, és még több új látogató ismerkedhessen meg az általunk nyújtott tartalommal.
Ezt kár lenne veszni hagyni, ugye?

Építsünk kampányt is a hashtag segítségével!

Hihetetlen ugye? Segítek kicsit a megértésében! Egy-egy kampány során nagyon jól használhatók az adott hashtag-ek. Először is találjunk ki egy olyan hashtag-et, amely egyedi és jól reprezentálja a kampányunkat (#GobelinNyiltNap, #Nyaralas2013, stb), ugyanakkor egyértelmű és rövid is! A kampányban csak azok az emberek vehetnek részt, akik a bejegyzéseikben megemlítik az adott #hashtag-et.
Ezzel nagyon jól tudjuk szűrni, és csoportosítani az adott téma tartalmait. (Legyen szó itt egy nyereményjátékról, egy konferenciáról, vagy akár egy tv-műsorról, netán egy helyszínről).

Hogy néz ki mindez a Facebookon?

Ugyanúgy tudjuk használni , mint pl. a Twitteren. Az adott bejegyzésünk, hozzászólásunk, vagy képünk leírásába helyezzük el az adott címkét egy kettőskereszttel kezdve. A Facebook automatikusan fel fogja dolgozni a tartalmakat, nekünk ezen túl már semmi dolgunk nincs! Fontos, hogy a más közösségi tartalmakat is feldolgozza a Facebook. Pl. ha az Instagram segítségével készítünk egy képet, és abban elhelyezzük a hashtag-et, akkor azt feldolgozza a Facebook is.

Hashtag a Facebookon is

Nézzük mit is jelent ez egy új filmről szóló hirdetés képénél:
Jövő héten mutatják be az új Vasember filmet a mozikban! Ugye Te sem fogod kihagyni a harmadik részt? Hogy tetszettek az előző epizódok? Írd meg a a hozzászólások között!
#vasember #film #mozi


Hogy nézzen ki a hashtag?

Azt eredeti koncepciót követve egy-egy hashtag a következőképp néz ki:
  • egyetlen szóból áll
  • nem tartalmaz ékezeteket
A magyar nyelben ez jelent egy kevés nehézséget, de ezen túllépve könnyen tudjuk alkalmazni azt, pl. #BalatoniKonferencia

Hogyan ne használjuk a hashtag-et?

Aki használja a közösségi portálokat, bizonyára találkozott már olyan bejegyzésekkel, képekkel, amelyek alatt 20-40 különböző címke is szerepel. Ez tipikusan az „átesünk a ló túloldalára” eset!  Egyáltalán nem praktikus a címkék ilyen alkalmazása, a túlzások itt is visszásak lehetnek!

Összefoglalva egy nagyon hasznos új funkciót kaptunk a kezünkbe, ahhoz, hogy újabb emberekhez juthassunk el, amennyiben jól használjuk ezt a fejlesztést. Így örömmel vesszük ezt a frissítést!


Mi a véleménye az újításról? Ki fogja használni a benne rejlő lehetőségeket?



Ne maradjon le a következő cikkünkről:
iratkozzon fel most a blogértesítőnkre!

Cikkek


címkefelhő

Adwords Ajánlatkérés ÁRAJÁNLAT ÁSZF bemutatkozó cég bővítés családbarát árak egyedi megoldások egyedi elképzelés weboldalak felújítása frissítések grafika híreink Honlapok Honlapkészítés Honlapfelújítás Honlaptervezés ingyenes árajánlat körlevél kampányok karbantartás Keresőoptimalizálás wablap-készítés weboldal készítése kialakítás kivitelezés KLSoft látványtervek magánszemély megbízható megfizethető megoldások Hírlevél megvalósítás mindenkinek PHP Referenciák Rövid határidő rugalmas ügyintézés Segítünk sikeres szervezetek szolgáltatások tervezés ügyintézés Blogbejegyzés vállalkozás webáruház webes megoldások weblap Weboldal weboldal-karbantartást Webprogramozás