Bemutatták az új Facebook üzenőfalat

Bemutatták az új Facebook üzenőfalatÍrta: KLSoft, 2013.03.08, 8:04:19-kor


Az előzetes várakozásokkal ellentétben nem a profiloldal illetve timeline változása lett az újonnan bemutatott Facebook mostani frissítése, hanem a régóta érintetlen üzenőfal.

Bejelentkezés után mindenki a rögtön az üzenőfalon találja magát a Facebookon, így ez a legtöbbet látogatott és persze mindenki által használt része a közösségi oldalnak. A rendszer 2006-os indulása óta több változás is történt az üzenőfali hírfolyamban, összességében viszont a kinézete, az alapelvei ugyanaz maradt. Így hát ráfért a teljes átalakítás, amit most be is mutattak mindenkinek!

A 2013. március 7-ére meghirdetett sajtótájékoztatón a cég Menlo Park-i főhadiszállásán, Mark Zuckerberg személyesen mutatta be a közösségi oldal áttervezett üzenőfalát. A téma már a sajtótájékoztató előtt kiszivárgott, több helyen meg is jelent a hír, jóval a bemutató előtt.

Az új rendszer típusok szerint szűri az ismerőseink által posztolt tartalmakat, és külön hírfolyamban jeleníti meg a fotókat, videókat, zenéket, szöveges üzeneteket, illetve a Facebookos játékok üzeneteit. Tehát az eddig ömlesztett üzenőfal mostmár csoportosítva kerül elénk, ezzel magunk is szűrhetjük, hogy mit is szeretnénk látni.

Mark Zuckerberg az új üzenőfalat „a világ legjobb újságának” nevezte. Az így szétválogatott tartalom, a sokkal nagyobb képekkel, videókkal együtt arra utal, hogy valóban a Flipboard nevű iPad alkalmazás ihlette a változások irányát.

Nagyon fontos változás az, hogy immár az új üzenőfal webes és mobil appokban megjelenő verziói sokkal jobban hasonlítanak egymásra, mint eddig.

Zuckerberg a következőkkel indokolta a most beharangozott változások szükségességét: „Gyökeresen átalakult az utóbbi időben a Facebook-felhasználók üzenőfalainak tartalma. A statisztikák azt mutatják, hogy ma egy átlagos üzenőfal felét fotók, harmadát pedig a felhasználó által lájkolt oldalak (cégek, márkák, sportcsapatok, sztárok) posztjai töltik meg. Az ismerősöktől származó egyszerű szöveges bejegyzések a háttérbe szorulnak, és elvesznek a nagy nyüzsgésben. Az új üzenőfali rendszerben ezért külön hírfolyamba szervezik az egyes bejegyzés típusokat, de kérhetjük a régi, ömlesztett folyamot is, amiben kronológiai sorrendben minden megjelenik, nem próbálja az oldal kitalálni, hogy mi érdekel minket jobban és mi kevésbé.”


Mint már említettük, az új üzenőfalon nagyobb méretben jelennek meg a képek és videók, illetve az eddiginél nagyobb hangsúlyt kap a tartalmak megosztása, vagyis a linkek posztolása is. Ha egy újságcikket például több ismerősünk is ajánl, az nagyobb képpel, jobban az előtérbe tolva jelenik meg, ez az alapja az egész személyre szabott újság koncepciónak, amit Zuckerberg az egész újítás vezérmotívumaként többször is említett a sajtótájékoztatón. Az egyes specializált hírfolyamokat figyeli a rendszer, és olyan sorrendben jeleníti meg, hogy az általunk legtöbbet nézettek legyenek elöl.

Az „általános” minden információ típust tartalmazó hírfolyam mellett megjelentek a különböző nézetek is, így kedvünkre válogathatunk például az összes feltöltött fotó, zene, játék és egyéb tartalom között. Érdekesség, hogy megjelent egy Követés (Follow) nézet is, ahol az oldalak és az általunk követett emberek bejegyzései jelennek meg.

Fontos újítás a most bevezetésre kerülő zenei feed is, amely segítségével azonnal, rendszerezve nyomon tudjuk követni, hogy milyen zenéket hallgatnak az ismerőseink a Facebookkal összekötött streamelő szolgáltatásokon, mint a Deezer vagy a Spotify, és persze mi is rögtön belehallgathatunk ezekbe.

Arról egyelőre nem esett még szó, hogy az új rendszer aktiválása után mennyire fog megváltozni a reklámok minősége, és főként a mennyisége. Egyes pletykák szerint hamarosan megjelennek az animált, videós, hangos Facebook-reklámok is.

Az új hírfolyam bemutatóoldala a www.facebook.com/about/newsfeed oldalon található, a várólistára is itt lehet feliratkozni.

Forrás: Hivatalos sajtóanyag, Index, Origo




Ne maradjon le a következő cikkünkről:
iratkozzon fel most a blogértesítőnkre!

Cikkek


címkefelhő

Adwords Ajánlatkérés ÁRAJÁNLAT ÁSZF bemutatkozó cég bővítés családbarát árak egyedi megoldások egyedi elképzelés weboldalak felújítása frissítések grafika híreink Honlapok Honlapkészítés Honlapfelújítás Honlaptervezés ingyenes árajánlat körlevél kampányok karbantartás Keresőoptimalizálás wablap-készítés weboldal készítése kialakítás kivitelezés KLSoft látványtervek magánszemély megbízható megfizethető megoldások Hírlevél megvalósítás mindenkinek PHP Referenciák Rövid határidő rugalmas ügyintézés Segítünk sikeres szervezetek szolgáltatások tervezés ügyintézés Blogbejegyzés vállalkozás webáruház webes megoldások weblap Weboldal weboldal-karbantartást Webprogramozás