A vevőit megtartó, figyelmes vállalkozó

A vevőit megtartó, figyelmes vállalkozóÍrta: KLSoft, 2012.08.21, 21:10:35-kor

Cimkék: marketing, hírlevél,

Folytatván a megkezdett vevőcsalogató, vásárlókat megszólító cikkünket, ma arra mutatunk néhány módszert, hogy hogyan tudjuk megtartani a hozzánk eljutott embereket.
Előző "Szürke kisegér, vagy lesben álló oroszlán?" c. írásunk után, a 2. részben abban segítünk olvasóinknak, hogy hogyan, milyen módszerekkel tudjuk megtartani a már hozzánk betért vevőket, és hogyan tudjuk magunkon tartani a leendő vásárlók figyelmét akár hónapokon keresztül is!?

Van egy vevőnk, aki egyszer vásárolt már nálunk, van egy látogatónk, aki még hezitál, de már hajlik a szolgáltatásunk, termékünk igénybevételére.
Mindkét ügyfélkör olyan, akit már a marketing tevékenységünk során elértünk, megszólítottunk, már tud rólunk, tehát pénzt, energiát, időt áldoztunk rá!


Mit csinál ilyenkor a legtöbb cég?
Semmit! Legalábbis a fenti csoportra nem fordít külön energiát! A cégek általánosságban folytatják a drága marketing kampányaikat, és folyamatosan új ügyfelek után néznek, a meglevőkkel pedig nem nagyon foglalkoznak.

Mit csinál egy, a vevőihez ragaszkodó vállalkozó?
A fenti példa ellenkezőjét! Ha már egyszer megszólítottuk, megtaláltuk a vásárlónkat, vagy azt a látogatót, aki hajlandóságot mutat irányunkba, de még hezitál, azt a vevőt tartsuk magunknál, a "kapcsolatunkat tartsuk melegen"!

Mi történik azokkal, akiknek elengedjük a kezét, nem vezetjük az általunk javasolt úton? Elfelejt minket, legközelebb másnál vásárol, nem lesz hű hozzánk. - Pedig egyszer már Ők is a mi potenciális vásárlóink voltak, mi viszont nem törődtünk velük!

Mit tegyünk az ilyen esetek elkerülése érdekében!?

1. Az első vásárlás után küldjünk egy köszönő levelet az újdonsült vevőinknek! Akár egy-egy csak az első vásárlóknak szóló kedvezményt, kiemelt ajánlatot nyújtunk számukra, melyet a következő alkalommal tudnak igénybe venni. Hangsúlyozzuk, hogy ez egyedi, nekik szóló akció, nem jár mindenkinek!

2. Nem vásárolt még, de már felkeltettük az érdeklődését? Ajándékozzuk meg egy kuponnal, egy ajánlattal, mely csak az első vevőket illeti meg - akár kedvezmény, akár egy egyedi törzsvásárlói kártya, egy akciós kupon, stb. Ne hagyjuk magára hetekig, hónapokig a látogatónkat, mert lehet, hogy nem is fogja később megvenni a terméket / szolgáltatást, sőt az is lehet, hogy mástól fogja ezt igénybe venni! Pedig mi voltunk azok, akik az érdeklődését, és az igényét a felszínre hoztuk. Egy hírlevél, egy körlevél nem kerül nekünk semmibe, de értékes vevőket nyerhetünk vele!

3. Legyünk folyamatosan az emberek látóterében, és ne legyünk az "egy bolt, ahol egyszer már jártam" kategória tagjai! Mit kell ehhez tennünk?

Mit tegyek, hogy ne felejtsenek el a vevőim?
Nézzünk erre néhány módszert röviden:
- Tartsunk ingyenesen látogatható oktatásokat, előadásokat, szemináriumokat, ahol bemutatjuk az újdonságainkat is! Meglevő vevőinknek nyújtsunk hozzá egyéb kedvezményeket is - pl. ingyenes szaktanácsadás az első 10 jelentkezőnek.
- Tegyük rendszeressé a publikációinkat, hirdessük azokat minél szélesebb körben! Ha már hírlevelezünk, akkor azt tegyük rendszeresen, tematikusan! Új termékek bemutatása esetén kampányszerűen gyakrabban, a figyelmet felhívó szövegezéssel, információk lassú csöpögtetésével. Ha még nem hírlevelezünk, akkor itt az ideje elkezdeni! Minél később fogunk bele, annál több potenciális vevőt veszítünk el!
- Adjunk olyan ajánlatot meglevő vevőinknek, amelyek csak rájuk vonatkoznak, és amelyekkel érzik, hogy fontosak számunkra!
- Akár egy regisztrációról, akár egy vásárlásról van szó, mindig legyen egy visszacsatolás a vevő felé, küldjünk neki köszönőlevelet!
- Akár minden vásárlásnál kapjon a vevő egy kis kupont, vagy valamilyen kedvezményre jogosító ajándékot, így biztosan hozzánk jön legközelebb is!



Természetesen a legjobb megoldás a módszerek kombinációja.

Minél több oldalról közelítjük meg a kérdést, annál több potenciális vevőt tudunk magunknál tartani, annál könnyebben tudjuk tovább bővíteni az ismertségünket a piacon!

Ha átgondoljuk, hetente mindösszesen néhány percet, 1-2 órát vesz igénybe az, hogy a fenti emberekkel foglalkozzunk. Sok ez? Heti 1-2 óra munkával 20-30%-kal több vevőt nyerhetünk, és nem veszítjük el azokat, akiket már egyszer elértünk! Így már egyáltalán nem sok a ráfordított idő, sőt! Szinte ajándékba kapjuk a vásárlókat!

A megoldások, a módszerek itt hevernek előttünk! Nem kell semmi korszakalkotó ötletre várni, egyszerűen csak alkalmazzuk azokat a praktikákat, melyek évek, évtizedek óta beváltak, és amelyeket a józan ész diktál!





Ne maradjon le a következő cikkünkről:
iratkozzon fel most a blogértesítőnkre!

Cikkek


címkefelhő

Adwords Ajánlatkérés ÁRAJÁNLAT ÁSZF bemutatkozó cég bővítés családbarát árak egyedi megoldások egyedi elképzelés weboldalak felújítása frissítések grafika híreink Honlapok Honlapkészítés Honlapfelújítás Honlaptervezés ingyenes árajánlat körlevél kampányok karbantartás Keresőoptimalizálás wablap-készítés weboldal készítése kialakítás kivitelezés KLSoft látványtervek magánszemély megbízható megfizethető megoldások Hírlevél megvalósítás mindenkinek PHP Referenciák Rövid határidő rugalmas ügyintézés Segítünk sikeres szervezetek szolgáltatások tervezés ügyintézés Blogbejegyzés vállalkozás webáruház webes megoldások weblap Weboldal weboldal-karbantartást Webprogramozás