Szürke kisegér, vagy lesben álló oroszlán?

Szürke kisegér, vagy lesben álló oroszlán?Írta: KLSoft, 2012.08.06, 21:26:26-kor


Önre melyik megfogalmazás illik leginkább, ha marketing, reklám, vevőszerzés a cél? Mai cikkünkben két oroszlánt mutatunk be!
Minden kereskedő, termelő, viszonteladó, vagyis minden vállalkozó életében fontos kérdés az, hogy hogyan érje el a leendő vásárlóit, hogyan szólítson meg új embereket, és a legfontosabb, hogyan tartsa meg a már megszerzett vevőket!?
Naponta kapja Ön is válogatás nélkül a szórólapokat, reklámújságokat. Tele van vele a postaláda, a szupermarketben osztogatja a hostess lány, az autó szélvédőjére tűzik, míg a tárgyalását intézi...
Valljuk be: a legtöbb szórólap olvasás nélkül, azonnal a kukába kerül. Bele sem nézünk, vagy jobb esetben talán egyszer felületesen átfutjuk!
Kérdezem ekkor: 1 óra múlva fog emlékezni a szórólap tartalmára? Vagy 1 nap múlva? Esetleg 1 hét múlva? Ugye hogy nem!?

Unalmas, szürke, megszokott, hétköznapi, tucat termék...
Ugyanakkor rengeteg kiadás egy ilyen megjelenés minden vállalkozás számára: grafikai tervezés, nyomdai, és terjesztési költségek.
Az eredmény ehhez képest: legtöbbször elhanyagolható nyereség...

Ugye nem akar ebbe a körbe tartozni Ön sem?

Mi hát a teendő, ha nem akarunk a fenti szürke kisegerekhez tartozni? A megoldás egyszerű, közelebb van, mint hinnénk, és persze megfizethető:
Adjunk a leendő vásárlónak valami olyat, ami a konkurencia nem!

Két rövid példán keresztül mutatom be, hogy hogyan lehetünk mi is lesben álló, vadászó oroszlánok a hirdetéseink, a marketing stratégiánk terén!? Hogyan kavarjuk fel az állóvizet!



1. Vidéki ruhaüzlet.

Elsőre minden optimálisnak tűnik: szép, berendezett bolt, kedves, hozzáértő eladók, megfizethető árak.
A bolt viszont nem úgy megy, ahogy azt a tulajdonosok elvárják. Hirdetések mennek, de az eredményeket elnézve szinte az ablakon is szórhatnák a pénzt.
Ilyenkor két lehetősége van egy kereskedőnek: vagy bezárja a boltot, és valami újba kezd, vagy becsábítja a lehető legtöbb embert az üzletbe, és elülteti a céget (nevét, címét, termékeit) az emberek fejében!
Kereskedőnk a második változatot választotta: kellett egy ötlet, amivel berobban a köztudatba (újra), valami olyan, amire 1 hét múlva is emlékeznek az emberek.
Az ötlet: nyár van, fürdőruha szezon van. Használjuk ki ezt! Egy újsághirdetési és szórólap kampányba kezdtek, ahol a következő felirat szerepelt:

"Nálunk majdnem mindenki megtalálja a magához leginkább illőt!"

A alatt egy gyönyörű modell egy szép fürdőruhában! A szöveg mellett pedig egy kissé elhízott, a modellhez hasonló dresszt viselő szőrös mellkasú férfi szerepelt! (Groteszk, figyelemfelkeltő a kontraszt a modell és a férfi között)

Mindenkinek megakadt a szeme a hirdetésen, akinek a kezébe került! Ha semmi mást nem is olvasott el az újságban, ezt elolvasta, megnézte! A lényeg pedig: erre emlékszik 1 óra, 1 nap, sőt 1 hét múlva is!

A történet folytatását már gondolom sejti: a ruhaüzlet újra beindult, az emberek újra beszéltek róla, és persze VÁSÁROLTAK!

2. Porsche kereskedő:

Torontó városban egy kereskedő egy érdekes módját választotta a direkt marketingnek: beszállt egy hófehér Porsche 911-be, majd a város gazdagabb környékén minden háznál megállt, és a házzal együtt lefotózta az autót.
Ezt követően minden házba egy egyedi, a házról és az autóról készült képpel ellátott szórólapot dobott be, melyen tesztvezetésre hívta meg a tulajdonosokat. Ezzel elültették a bogarat a lakók fejében: "milyen jól is nézne ki, ha a házam előtt álló autó az enyém lenne".
A tesztvezetésre a meghívottak csaknem egyharmada regisztrált. Ha csak minden ötvenedik tesztvezető vásárolt az autóból, akkor is hatalmas sikert könyvelhettek el - tekintve, hogy nem egy olcsó járműről van szó!

Mindkét esetben a "hagyományos" marketing elemeket használtak fel, ám valami újat, valami szokatlant alkalmaztak, amivel kitűntek a konkurensek közül!
Ez volt a sikerük titka!

Ugye milyen egyszerű?

Legyen szó a legkisebb, legolcsóbb termékről, vagy egy több millió forintos szolgáltatásról, egy kis rafinériával, és egy-egy jó ötlettel rengeteg új, potenciális vásárlót tudunk megszólítani, és magunkhoz csábítani!


Így pedig a szürke, unott kisegérből azonnal egy támadásra kész, lesben álló marketing oroszlánná válhat, aki a még tétova vásárlókat magához tudja szólítani! A bevétel, a profit pedig ezekből az érdeklődőkből fog kikerülni, ha ügyesen és rendszeresen foglalkozunk velük!

Következő írásunkban erre a témára fogunk kitérni: hogyan tartsuk meg azokat a látogatókat, vásárlókat, akik legalább egyszer betértek már hozzánk?

Várjuk a véleményeket, tapasztalatokat! Van egy jó gondolata? Ossza meg velünk! Köszönjük!



Ne maradjon le a következő cikkünkről:
iratkozzon fel most a blogértesítőnkre!

Cikkek


címkefelhő

Adwords Ajánlatkérés ÁRAJÁNLAT ÁSZF bemutatkozó cég bővítés családbarát árak egyedi megoldások egyedi elképzelés weboldalak felújítása frissítések grafika híreink Honlapok Honlapkészítés Honlapfelújítás Honlaptervezés ingyenes árajánlat körlevél kampányok karbantartás Keresőoptimalizálás wablap-készítés weboldal készítése kialakítás kivitelezés KLSoft látványtervek magánszemély megbízható megfizethető megoldások Hírlevél megvalósítás mindenkinek PHP Referenciák Rövid határidő rugalmas ügyintézés Segítünk sikeres szervezetek szolgáltatások tervezés ügyintézés Blogbejegyzés vállalkozás webáruház webes megoldások weblap Weboldal weboldal-karbantartást Webprogramozás